• Українська
  • English
  • Polski

Львів, вул. Чернеча Гора, 1

+38 (068) 525 91 85

  (032) 275 03 05

Графік роботи: 9.00 – 18.00 (пн-нд).

Eкспозиції інтер’єрів: 10.00 – 18.00 (ср-нд).

Понеділок і вівторок – садиби зачинені.

Вартість квитків: дор. – 30 грн., пільг. – 20 грн.

Детальніше...

"РІДНІЙ МОВІ - РІДНУ БУКВУ" - виставка каліграфії

Виставка присвячена 100-літньому ювілею кафедри графічного дизайну та мистецтва книги Української академії друкарства. Напередодні святкування звертаємось до важливої теми вивчення шрифтів та каліграфії. Серед цілого ареалу, кириличні стародруки з використанням українського шрифту вивчені найменше. Ця тема вирізняється своєю актуальністю, оскільки за допомогою першоджерел сучасні дизайнери та творці книг передають усі тонкощі та нюанси змісту й характеру українського твору, подекуди з використанням заставок та орнаментальних елементів. А от із використанням шрифтової графіки щастить лише каліграфам.

Зазвичай українські шрифти починають розглядати з творчих доробків таких визначних постатей як Георгій Нарбут та Василь Кричевський, власне з початку ХХ століття, не заглиблюючись, на превеликий жаль, у величезну шрифтову спадщину, що дають нам стародруки та рукописи. Слід зауважити, що характерною ознакою робіт В. Кричевського якраз було поєднання тогочасного мистецтва з книжковою спадщиною XVII-XVIII століть.

Виставка презентує історію та розвиток шрифтової школи в Українській академії друкарства. Презентовані студентські роботи демонструють варіації застосування як рукописного  кириличного шрифту,  щонайменше, уставу, півуставу, скоропису та в’язі, так і друкарських шрифтів. Композиції шрифтових аркушів – це не лише грубе узагальнення тих численних варіацій друкованих графічних знаків, що кардинально різняться за характером основних формотворчих елементів, а й естетична одиниця, що представляє конструкцію літери, котра має цілком гармонійний та ансамблевий склад. Послідовність літер будувалась на свідомому відхиленні від простої прямокутної сітки.

Основними ознаками художніх якостей рукописної букви є її індивідуальність, неповторність та яскраво виражені національні риси. Перед початком розробки друкарських шрифтів студенти освоюють індивідуальність та неповторність каліграфічних технік.

 Саме устав, напівустав і український скоропис стали витоками у створенні «українських» шрифтових форм. Першодруки були суцільними копіями рукописних, особливо це стосується графіки шрифту. Тому тема стародрукованої книги є однією із першочергових для вивчення. Якщо проаналізувати назви більшості гарнітур, якими сьогодні користуються дизайнери, неодмінно знайдемо шрифти-варіації європейських граверських XVI-XVII століть. Рукописні шрифти дозволяють майстрові, який їх освоїв, захопити  широкий спектр видавничо-поліграфічної та рекламної продукції. Презентовані роботи висвітлюють різноманітний рівень та спектр завдань та вмінь, які освоїли студенти для втілення у майбутніх реальних проектах.

Виставка триватиме до 19 листопада 2017 року.